Van onzeker naar overwinning

31-01-2024

Soms word ik overvallen door onzekerheid. Onzekerheid doordat mijn lichaam is veranderd. Deze onzekerheid wordt vaak gevoed door alle ideale plaatjes die je tegenkomt op social media, maar ook door de gedachten die zich afspelen in mijn eigen hoofd.
Jarenlang heb ik geworsteld met een eetstoornis, maar bovenal geworsteld met mezelf. Mijn gedachten hielden mijn lichaam in gevangenschap. Mijn eetstoornis was mijn coping om om te kunnen gedaan met mijn ADHD en borderline-persoonlijkheidsstoornis.


Door therapie heb ik geleerd om op een niet-destructieve manier met mijn ADHD en BPS om te gaan. Hierdoor ben ik bevrijd uit mijn gevangenschap.
Dit alles neemt niet weg dat ik soms nog steeds onzeker kan zijn. De foto's uit mijn verleden geven mij houvast om in herstel te blijven. Houvast om te zien hoever ik ben gekomen en houvast om mijn lichaam te kunnen omarmen zoals deze nu is. Op onzekere momenten kijk ik soms even terug naar hoe het was en één ding weet ik heel zeker…. hier wil ik nooit, maar dan ook nooit meer naar terug. Daarom lig ik nu aan het zwembad in mijn bikini en ben ik trots op mijn gezonde lichaam. Mijn sterke lichaam die mij overal doorheen heeft getrokken en die nooit heeft opgegeven. Ik ben dankbaar voor mijn lichaam en dankbaar voor mijn herstel. Ik ben van onzeker meisje gegroeid tot een vrouw die haar onzekerheden steeds vaker weet te overwinnen. Deze overwinning gun ik iedereen. 

Stay strong, je bent niet alleen. ♥️♥️

lindaschrijft © Alle rechten voorbehouden 2024
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin