Stille strijd

25-01-2024

Het beeld 'stille strijd' heeft van 2 tot en met 15 januari in Zaandam gestaan, dicht bij het dorp waar ik woon. Ik ben blij dat er steeds meer aandacht is voor iedereen die een stille strijd voert.
Jarenlang heb ik zelf ook een stille strijd gevoerd. Een strijd waarin ik mezelf helemaal kwijt was en met geen mogelijkheid meer wist hoe ik deze strijd kon winnen. Een strijd waarin sombere gedachten de overhand namen en ik heel vaak heb willen opgeven. Deze strijd heeft mij vaak tot de rand gedreven en het heeft mij heel veel moeite en kracht gekost om deze strijd te winnen.


Gelukkig heb ik de strijd gewonnen. Gewonnen dankzij de hulpverlening en de lieve mensen die altijd in mij zijn blijven geloven. Gewonnen omdat ik leerde waar mijn sombere gedachten vandaan kwamen en hoe ik met al mijn gevoelens en emoties kon omgaan.


Soms zijn er dagen waarop ik opnieuw een strijd voer met mezelf en mijn gedachten, maar mijn strijd is niet meer stil. Ik heb geleerd om de stilte te doorbreken en in gesprek te gaan met mijn dierbaren of de hulpverlening als het minder goed met mij gaat. Ik blijf in verbinding wanneer de sombere gedachten weer even de kop opsteken en de angst voor deze gedachten mij tegenhouden om de dag te beginnen. Door in gesprek te gaan en in verbinding te blijven heb ik mijn stille strijd doorbroken en is het nu soms alleen nog strijd. Niet minder vervelend, wel minder alleen.


Heb je gedachten aan de dood of voer jij in je eentje een stille strijd? Weet dan dat er meerdere manieren zijn voor een luisterend oor of hulp. Bel gratis 0800-0113 (113zelfmoordpreventie) of zoek professionele hulp of begeleiding.


Weet dat je niet alleen bent, al voelt dat soms anders.

lindaschrijft © Alle rechten voorbehouden 2024
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin