Onder- en overprikkeld, de kracht van balans

30-05-2023

Door de jaren heen heb ik steeds beter leren omgaan met onder- en overprikkeling.
Na drukke activiteiten, zoals school of een feestje, weet ik dat ik overprikkeld raak en hier soms wel een paar dagen van moet bijkomen. Door naar mijn lichaam te luisteren weet ik wat ik nodig heb. Soms is dat rust, soms een wandeling met de hond.
Als ik een aantal rustige dagen heb gehad raak ik onderprikkeld. Dit zorgt voor veel onrust binnenin mij. Deze onrust kan ik verhelpen door te bewegen of het huis schoon te maken. Door de juiste balans te vinden tussen onder- en overprikkeling kan ik zorgen dat mijn fysieke en mentale gestel zo goed mogelijk blijven functioneren en samenwerken. 

lindaschrijft © Alle rechten voorbehouden 2024
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin