Geluk

06-04-2020

Het is een tijdje stil geweest.... soms is er inspiratie en soms even niet.

Momenteel gaat het best goed! Er zijn zo af en toe wat downs, maar over het algemeen zit ik in een positieve vibe.

Nina doet het super, en langzaamaan zijn we weer een beetje aan het trainen. Dit zorgt voor rust in mijn hoofd, omdat ik weer kan doen waar ik de meeste energie uit haalt.

Luna groeit als kool! Ze vliegt de lucht in en maakt goede stappen in haar leven. Ze leert enorm snel en is onwijs lief. Daarnaast is zij ook een soort therapiehond voor mij! Ze voelt me feilloos aan en merkt direct als ik spanning heb of niet goed in mijn vel zit. Dan komt ze bij me liggen zodat ik rustig wordt, of ze legt haar kop op mijn borst als ze merkt dat mijn hartslag versnelt. Wat bijzonder! Een echt maatje!

Sinds vorige week hebben we weer lammetjes, ook hier ervaar ik erg veel rust. Zodra ik bij ze ben lijkt de rest van de wereld even niet te bestaan. Iets met verschil tussen mensen en dieren.....

Wij zitten met zijn allen midden in de Corona crisis. In het begin nam ik het allemaal niet zo serieus, maar de laatste paar weken ben ik er meer mee bezig. Het zorgt voor meer onrust als normaal tijdens boodschappen doen. Mensen die vlak langs je lopen, dicht bij je staan, niet wetende wat ze bij zich dragen. Ik ben erg voorzichtig en ben blij dat ik lekker naar de dieren kan om totaal te ontspannen.

Ook merk ik aan mezelf dat ik het lastig vind dat iedereen zo bezig is met de quarantaine, en dan vooral de negatieve lading. Mensen die continue zeuren dat ze zich vervelen en niets te doen hebben, terwijl ze normaal geen tijd hebben om het huishouden te doen of de tuin op te knappen... 1+1=2. Win-win situatie lijkt me....

Natuurlijk snap ik het ook heel goed. Je normale dagelijkse routine is weg, en je moet nu een andere manier vinden om je dag door te komen. Dat is erg lastig als je altijd een bepaald patroon hebt in je leven. Aan de ene kant is er dus onbegrip en aan de andere kant begrip.

In mijn hoofd is het alleen wat lastiger aangezien de 'quarantaine' al 2 jaar onderdeel is van mijn leven en ik dus niet anders gewend ben om je dag anders in te delen zonder dat je naar je werk kunt gaan. Iedere dag sta ik op en probeer ik te bedenken wat ik die dag ga doen. Ik kom tot rust bij mijn paard, wandel met de hond, doe het huishouden, rommel wat in de tuin, doe de boodschappen en rust tussendoor wat uit. Ben moe door de extra prikkels en de stress van het moment. Toch probeer ik uit iedere dag wat geluk te halen.

De laatste twee jaar heb ik geleerd, hoe cliché ook, dat je geluk vindt in de kleine dingen. Een zonnige dag, de vogeltjes die vrolijk fluiten, een glimlach van een onbekende, de start van nieuw leven, een wandeling door de natuur, het samenzijn (zowel real-life als digitaal) met mensen die je lief hebt, de wereld die gewoon doorgaat (ook al staan wij soms voor ons gevoel even stil) en de rust op straat momenteel.

Ik hoop dat een ieder die dit leest ook wat meer besef krijgt van de kleine geluksmomentjes. Probeer de veranderingen die er nu zijn een beetje los te laten (hoe moeilijk loslaten ook is, haha), en ga op zoek naar iets waarin je rust vindt. Ontdek nieuwe talenten van jezelf, ga op ontdekking en accepteer de situatie en jezelf zoals het nu even is.

Je kunt de gebeurtenissen in je leven niet altijd bepalen, je kunt wel kiezen hoe je hier mee omgaat. 

lindaschrijft © Alle rechten voorbehouden 2024
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin