Controle

30-10-2019

Het meest belangrijke in mijn leven: controle. Overal controle over willen hebben en bang zijn om de controle te verliezen. Een troost, je hebt niet overal controle op in het leven. Ik heb geen controle over de daden van andere mensen. Ik heb geen controle over mijn emoties, die komen en gaan wanneer zij denken dat dat nodig is. Geen controle hebben beangstigd mij, en dat is dus juist de uitdaging die ik aan moet gaan met mezelf. Omdat ik het eng vind om deze uitdaging in mijn eentje aan te gaan doe ik dit samen met mijn vriend: medicijnen afbouwen. Controle over mijn medicijn gebruik uit handen geven. Een goede les met een goed doel.

Omdat ik heel veel last had van nachtmerries kreeg ik medicijnen om rustiger te kunnen slapen. Dit helpt mij enorm goed en heb sinds het gebruik van die medicatie geen nachtmerries meer gehad. Nu is het zo dat ik momenteel best positief in het leven sta en uit iedere dag iets positiefs probeer te halen, waardoor ik nu op het punt ben om te kijken of ik mijn medicijnen kan afbouwen.

Ritalin heb ik al twee weken bijna niet gebruikt. Deze neem ik alleen in als ik voel dat ik het nodig heb of ga hebben.

De medicijnen voor het slapen wil ik ook graag gaan afbouwen om te kijken of ik mijn emoties, gedachten en gevoelens onder controle (haha) kan houden zonder medicatie. Omdat het afbouwen van medicatie best wel een dingetje kan zijn en een deel tussen je oren (kan) zit(ten) heeft mijn vriend voorgesteld dat hij voortaan mijn medicatie klaarmaakt voor het slapen gaan. Op deze manier kan hij het afbouwen zonder dat ik precies weet welke dosering ik binnen krijg. Zo kunnen we dus gaan ondervinden of hij het afbouwen van de medicijnen mijn nachtmerries wegblijven. Hierdoor kan ik ontdekken of de nachtmerries terugkomen, (en ik dus echt de medicijnen nodig heb) of dat de nachtmerries wegblijven. Spannend is het wel hoor! Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen de aankomende weken! Ik hou jullie op de hoogte...

lindaschrijft © Alle rechten voorbehouden 2024
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin