Een onverwachte leegte

27-03-2024

Het begin van een enorme rollercoaster

Op 8 februari 2024 is, geheel onverwachts, mijn schoonmoeder overleden. Zij is 's morgens niet meer wakker geworden en heeft een grote leegte achtergelaten. Hier begon voor ons een enorme rollercoaster. Niet alleen het overlijden van mijn schoonmoeder was een enorme schok, maar hoe moest het nu in vredesnaam verder met mijn schoonvader? Vanwege zijn schizofrenie en de nodige medicatie is hij helaas niet in staat om volledig voor zichzelf te zorgen. Het besef kwam al snel dat wij niet alleen te maken kregen met de leegte die mijn schoonmoeder achter liet, maar dat wij ook direct moesten nadenken over de zorg voor mijn schoonvader.

Mijn vriend en ik hoefden elkaar maar kort aan te kijken om tot de conclusie te komen dat hij voorlopig bij ons thuis kon verblijven. Ten eerste om tot rust te komen en daarnaast omdat er ook even geen andere mogelijkheid was.
Door de enorme klap van het overlijden van mijn schoonmoeder bleek aan het einde van de dag dat mijn schoonvader helaas psychotisch was geworden. Alsof we nog niet genoeg voor onze kiezen hadden gehad zaten we 's avonds met mijn schoonvader in het ziekenhuis. Eerst bij de huisartsenpost, vervolgens doorverwezen naar de crisisdienst om geobserveerd te worden door een psychiater. We kregen medicatie verhoging mee naar huis en hoopten dat wij met elkaar de nacht goed konden doorkomen.

Tussen het regelen van de crematie door was ik ondertussen ook bezig om zorg voor mijn schoonvader op te starten zodat hij uiteindelijk weer thuis zou kunnen gaan wonen en kreeg ik de offerte voor onze bruiloft binnen. Ik vloog van de ene emotie in de andere emotie. Gelukkig hebben wij mijn schoonmoeder nog wel kunnen vertellen dat wij in mei gaan trouwen. Ondanks dat zij er fysiek niet bij kan zijn, is zij er in onze gedachten en in ons hart altijd. 

lindaschrijft © Alle rechten voorbehouden 2024
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin