De cirkel is rond

26-09-2023

Zes jaar geleden, in september 2017, bereikte ik mijn absolute dieptepunt. Ik kwam bij de crisisdienst terecht nadat ik was vastgelopen in het leven. Ik wist niet meer hoe ik verder moest, en of ik überhaupt wel verder wilde.

Na de crisisdienst begon mijn behandeling, in totaal ruim drie jaar. Deze drie jaar waren heel intens en heftig. Ik volgde diverse therapieën waarbij ik meerdere dagen per week op de afdeling te vinden was en daarnaast nog samen met een diëtiste aan het werk ging.

Ik klom omhoog uit mijn depressie, leerde omgaan met mijn angst en paniekaanvallen, overwon mijn eetstoornis en verloor mijn diagnose borderline persoonlijkheidsstoornis. Daarnaast, en misschien wel het belangrijkste, leerde ik mijn eigen handleiding herschrijven waardoor ik met mezelf kon leren omgaan. Door alle bovenstaande stappen die ik heb gezet heb ik mijn leven weer leefbaar weten te maken.

Ik ben in deze tijd heel veel mensen verloren, waaronder meerdere keren mezelf. Tegen het einde van mijn behandeling heb ik besloten dat ik iets met mijn ervaringen in de GGZ wilde gaan doen. Als ik dan toch alles had doorstaan, dan wilde ik er graag anderen mee gaan helpen. Zo ben ik in 2021 begonnen met de opleiding ervaringsdeskundigheid in zorg en welzijn. Tijdens deze opleiding ben ik mezelf opnieuw even verloren. Al die ballen hooghouden en alle rollen perfect willen vervullen vergde veel van mij.

Door mezelf opnieuw te verliezen heb ik heel veel terug gewonnen en nog meer over mezelf geleerd.

Ik heb geleerd dat goed ook goed genoeg is en dat perfectie niet bestaat, ik heb geleerd dat ik er mag zijn met al mijn kwaliteiten en valkuilen en ik heb geleerd dat ik mag houden van de persoon die ik door de jaren heen ben geworden. Daarnaast heb ik geleerd hoe ik mezelf beetje bij beetje weer terug kan vinden, mocht ik mezelf weer een beetje verloren zijn.

Ik ben dankbaar voor de kansen die ik krijg bij Parnassia en ik ben heel blij met mijn baan op de kliniek en in het ambulante werkveld.

Ook ben ik dankbaar voor de mensen die niet van mijn zijde zijn geweken en bovenal dankbaar voor mijn lieve Nina die vanaf dag één mijn motivatie was om door te blijven vechten, wat een wereldpaard

Ik ben trots dat ik vandaag officieel mijn HBO diploma in ontvangst heb mogen nemen en ik ben trots op de stappen die ik de afgelopen zes jaar heb gezet om te komen waar ik nu ben.

De cirkel is rond  

lindaschrijft © Alle rechten voorbehouden 2024
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin