Mijn definitie van herstel

27-05-2023

Het begrip herstel kan heel zwaar klinken als je aan het begin staat van jouw proces. Wat is herstel? Wanneer ben je hersteld? Of hoe herstel je?

Dit zijn allemaal vragen waar ik geen antwoord op kan geven omdat iedereen zijn eigen, unieke proces heeft. Waar ik wel antwoord op kan geven is wat herstel voor mij betekent.
Ik zeg altijd dat ik niet ben hersteld, maar ik ben in herstel. Dat zal ik altijd blijven en dat is helemaal oke. Ik zal namelijk nog talloze keren in mijn leven worden uitgedaagd of obstakels tegenkomen. En al die talloze keren zal ik moeten beslissen hoe ik met die situatie omga. Ik ben me ervan bewust dat ik, ondanks dat het onwijs goed met me gaat, een kwetsbaarheid heb. Mijn definitie van herstel is een leefbaar leven. Ik heb leren omgaan met mijn uitdagingen en ik heb geleerd hoe ik steeds weer een beetje meer gelukkig kan zijn.

Maak het niet te zwaar voor jezelf. Neem jezelf niet te serieus. Maak het leefbaar en geniet!️ 

lindaschrijft © Alle rechten voorbehouden 2024
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin